دوره ای که در آن زندگی می کنیم کم و بیش ما را با کلمات و عبارات انگلیسی آشنا کرده است. اما گاهی اوقات با کلمات و اصطلاحاتی روبرو می شویم که به نظر می رسد با معانی ما از گذشته متفاوت است و نمی توانیم به راحتی معنی واقعی و کاربرد آن را درک کنیم. مربیگری تجاری یکی از این کلمات است. در نگاه اول ممکن است دو کلمه "تجارت" به معنای شغل و حرفه و "مربی" به معنای مربی یکسان به نظر نرسند. اما این کلمه چه مشترکاتی دارد؟ شباهت یک تاجر و ورزشکاری که از واژه مربی برای هر دو رشته استفاده می کند چیست؟


برای یافتن پاسخ این سوال که بیزینس کوچینگ چیست ؟ ، بهتر است کمی زودتر به آنجا برگردید ، جایی که مفهوم مربیگری و مربیگری تجاری برای اولین بار شکل گرفت. در دهه 1970 ، تیموتی گالوی ، نویسنده آمریکایی ، مجموعه کتابهایی به نام Inner را منتشر کرد. وی در این کتاب ها مجموعه ای از ایده های جدید مربوط به مربیگری و دستیابی به موفقیت کلی در زمینه های مختلف را ارائه داد. مناطقی مانند تنیس ، اسکی و موسیقی که نیاز به نظم ، انضباط و قدرت درونی دارند.

هر بازیکن تنیس دو حریف دارد. یکی از این حریف‌ها، همان بازیکنی است که آن‌طرف تور ایستاده است. وظیفه شما این است که او را شکست دهید و وظیفه حریف این است که موجب شود، شما بهترین عملکرد خود را داشته باشید. حریف دیگر، همان حریف درونی شماست که بسیار حیله‌گرتر است و به‌سختی می‌توان او را شکست داد.

فعالیت‌ها و تجارب گالوی نشان داد برای هدایت افراد در مسیر موفقیت، همیشه یک همراه نیاز است. وظیفه این همراه، کمک به متمرکز شدن افراد بر روی هدف و دور کردن آن‌ها از عوامل مخرب است. چه در مسیر قهرمانی، چه در مسیر کسب و کار. واژه کوچینگ بر رابطه بین مربی (کوچ) و مراجعه‌کننده تاکید دارد و این رابطه ممکن است در زمینه‌های مختلفی مثل کسب‌و‌کار، زندگی، سلامتی و … باشد. کوچینگ به بهترین شکل، برترین مفاهیم مربوط به کسب و کار، روانشناسی، فلسفه، ورزش و معنویت را با یکدیگر ادغام نموده است. به مرور و با گذشت زمان، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ جهان مانند اپل و آی‌بی‌ام، به ارزش کوچینگ به عنوان روشی مناسب برای تغییر رفتار سازمان‌ و نیروها برای رسیدن به مقصد دلخواهشان پی بردند.

بیزینس کوچینگ چگونه به شما کمک می‌کند؟

در استفاده‌ی روزانه‌، اغلب تمایزی بین کوچ (مربی)، مشاور، درمانگر و منتور قائل نمی‌شویم. به طوری که مرز بین این نقش‌ها به خوبی مشخص نیست. کوچ به کل با منتور و مشاور تفاوت دارد. شما به عنوان یک کوچ به کلاینت‌های خود کمک می‌کنید تا پاسخ سوالات خود را از درون خودشان بیابند و با تشویق، جسارت لازم را در آن‌ها تقویت می کنید. در واقع به آن‌ها کمک می‌کنید تا:

تشخیص دهند چه چیزهایی در اولویت هستند.

اهداف ارزشمندی ایجاد کنند.

یک طرح عملی اجرا کنند.

ساختارهایی را تنظیم نموده و برای موفقیت خود مسئولیت‌پذیر باشند.

دیدگاه هایشان را در برابر محدودیت هایی که دارند، به چالش بکشند.

کوچینگ هنر تسهیل فرایند یادگیری، توسعه و عملکرد یک فرد است و کوچ معمولا نیاز ندارد تا درباره موضوع کوچینگ دانش خاصی داشته باشد.

افراد از طریق کوچینگ قادر به یافتن راه‌حل‌های خود و توسعه مهارت‌ها و تغییر نگرش‌های خود هستند. اغلب مشتریان، کوچ ها را برای توسعه فردی یا حرفه ای خود استخدام می‌کنند. شما به عنوان یک کلاینت، فرصت این را خواهید داشت که مسائل را به روشی بسیار عمیق و موشکافانه مورد سوال قرار دهید. به زودی کشف خواهید کرد چگونه به جهان نگاه کرده، از چه چیزی الهام بگیرید و بدانید کدام دسته از ایده ها منجر به توقف یا پیشرفت شما خواهند شد. در واقع شما به عنوان یک کلاینت، همه چیز را به شکلی بسیار شفاف و معتدل به پیش خواهید راند.

یک بیزینس کوچ چه‌کارهایی انجام می‌دهد؟

یافتن مشکلاتی برای مدیر تجارت: شغل شما به عنوان مربی بازرگانی این است که با شناسایی موانع و مشکلات موجود در کسب و کارشان ، به مردم در رشد تجارت خود کمک کنید.
بهبود عادت های مدیر تجارت: مشکلات معمولاً ریشه در رهبری شخصی و عادات مدیریتی دارند. با این حال ، شما به عنوان مربی استخدام شده اید تا به این افراد کمک کنید و آنها را به عنوان رهبرانی با توانایی بیشتر کنید.
پرسیدن سوالات صحیح: وظیفه شما این است که در زمان مناسب س rightال های مناسب بپرسید ، حقایقی را که می دانید منتقل کنید و مدیران را در مورد مسئولیت هایی که در این راه دارند آگاه کنید.
ایجاد انگیزه برای صاحب مشاغل: هدف مربیگری شغلی این است که به مشتریان خود اشتیاق بیشتری در کارشان بدهد و کارشان را تغییر دهد تا قدرت بیشتری پیدا کنند. به آنها کمک کنید تا دریابند که تجارت و موفقیت آنها فقط به آنها بستگی دارد. یعنی مدیران و صاحبان شرکت ها و کارمندان آنها از ارزش مالی زندگی هدفمند به همراه سیستم های ارزش موجود مطلع می شوند.
مربیگری مجموعه مهارت های کلیدی است که به شما کمک می کند با درک واقعی از توانایی ها و پتانسیل های خود در مسیر درست قرار بگیرید. و با ایجاد نقشه راه در این جاده برای آینده خود را برای خطرات احتمالی آماده کنید. و Business Coaching با جزئیات بیشتری کاربرد این مهارتها را در تجارت و تجارت بررسی می کند. از طریق تجزیه و تحلیل و تحقیقات علمی ، روند کسب درآمد و دستیابی به ثروت راه حل هایی متناسب با شرایط مختلف ارائه می دهد. شما می توانید در مورد علم مربیگری تجارت و تأثیر آن در تجارت خود بیشتر بدانید

https://shatoob.com/what-is-business-coaching/